Planer är till för att ändras!

Det uttycket har jag aldrig använt mig av förr! =) Ni som känner mig vet att jag planerar allt! Men under denna resa har jag lärt mig att ändra planerna och vi gillar att inte planera så myckt mer än några dagar framöver! Men nu är det så att vi har bokat för länge sedan, att vi skulle flyga till Hongkong på torsdag den 26 maj.. men eftersom jag har åkt på Öroninflammation och har lock för örat och en jobbig smärta och läkaren avrådde mig från att flyga....? Så i morgon ska jag tillbaka till läkaren för att se vad han säger. Men vi känner att det inte är värt den långa flygturen och riskera att min trummhinna tar stryk om det slår lock upp i luften. ( som det nästan alltid gör när man flyger). Vi känner båda två att vi trivs så bra här i Sydney och vill kunna ha mera dagar här, för att se mera av staden men även att kunna ta de lugnt så ja blir frisk! Så ja, planer är till för att ändras under vår resa så om läkaren avråder mig igen i morgon att åka så hoppas vi han skriver ett sjukintyg till resebolaget och sedan försäkringsbolaget och att det löser sig på bästa sätt! Men Hongkong och Kina ska vi till men det vore skönt och flytta fram det en el två veckor. Så vi får se vad som händer!
I dag tog vi en färja över till förorten "Manly" och strosade runt där och längst den härliga stranden. Folk badade och surfarna höll till i de stora vågorna! Härligt att se då folk i staden går i vinterkläder och en del i shorts och i dag badade de! Så vi tog en lunch i solen och det var verkligen fint där! E och jag sa till varandra i dag att nästan oavsett hur det känns på torsdag så stannar vi nog här, tänk bara om jag åker och örat och smärtan i trummhinnan blir värre, hur kul blir Hongkong då? Och att fixa medicin och läkare känns tryggare här än i Kina där de knappt pratar engelska. Många tankar men som sagt denna resa är EN gång och varför inte stanna i Sydney när vi trivs båda två så mycket! Vi har ju inte betalat försäkringar i massor för inte! Så det får lösa sig på nått sätt ändå! 
 
jag på stranden i Manly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0