Öronsmärta igen!!

Vi har i dag (tyvärr) varit till en läkarmottagning då jag fick ont i mitt öra i går igen. ( denna gång andra örat ) Jag hade ju ont i örat när vi bodde i Scarborough (Perth) i början av resan efter att ha fått vatten i mitt öra som blivit irriterat. Och nu gör det ont i det andra örat!! Jag har inte simmat i en pool eller hav nu på snart tre veckor och inte ens då är jag med öronen under vattnet men ja har massa vatten i örat. I detta land gillar de inte duschslangar tydligen så det är en dusch på väggen så när det går inte att undvika lite vatten i örat liksom! Men hade ont i natt så lika bra att kolla upp det. Det är ju söndag i dag så dubbelt betalt tog de för en undersökning så 100 dollar fattigare på bara det... sen tittade läkaren i mitt öra och konstaterade direkt, öroninflammation och väldigt irriterad trumhinna och jag behöver antibiotika, medicin direkt! Ok, han gav mig smärtstillande, antibiotika el pencilin el vad det heter och örondroppar! ( blev inte billigt..) Han avrådde mig att bada, jo tack det vill ja inte med denna värk! Sen avrådde han mig att flyga!! OK !? Vårt plan lyfter på torsdag (26 maj) kväll!!! Vad ska jag göra om jag inte blir bättre innan torsdag!? hm.. E håller på att maila resebolaget nu eftersom den resan vart bokad sedan länge så har vi avbeställningskydd men intyg? på engelska ? kan vi maila och schanna intyget i så fall, duger det för resbolaget el försäkringsbolaget? Värk och smärta... och massa att fixa blev det helt plötsligt!! åh, va tråkigt.. inte visste jag att jag skulle blir ett " ÖRONBARN" som VUXEN!!?? ( samtidigt så vill ja ju inte flyga så länge som vi ska på torsdag om det riskerar att bli värre i min trummhinna.. oh samtidigt vill vi faktiskt vara kvar längre i Sydney då vi båda trivs, så kanske det blir bra ändå, oavsett eller ? Det skulle vara skönt att kunna få flytta fram flygningen en vecka.. så jag verkligen blir bra i örat, och vi får mer av Sydney plus inte förlorar pengar.. hoppas det löser sig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0