Långpromenad till Kina och höstrusk!

I dag tog vi en promenad! Japp, vi gick och vi gick och vi gick för långt! Fick hoppa in i en taxi för att komma rätt - till KINA! eller i alla fall till Kinesiska ambassaden, för att ansöka om visum till Kina. Ingen kö!? Vi fick fylla i en blankett, lämna foto på oss och de kopierade passet och körkortet och kollade på vårt Aussie visum sen fick vi betala! Så nu får vi vänta en vecka och hoppas vi får visum när vi kommer tillbaka dit och ska hämta det. Våra pass behöll de ( för att sätta in våra visum i passen antar jag! så ja hoppas de inte försvinner!) Vi började gå tillbaka mot staden igen då vi nästan hamnat ute i någon förort. Thailunch och sen gick vi till Sydneys största shoppingcenter. Men att shoppa nu känns inte aktuellt då vi får betydligt billigare shopping framöver i Kina..
Men sen kom regnet! Det är ca 14 grader och regn här och vi har inga jackor utan varsinn tröja typ så vi blev blöta! Och i dag åkte jeansen på E, han har annars levt i shorts över tre månader..Men de är ingen ide att köpa paraply heller då det blåser som satan här i Sydney i dag. ( på vädret på tv så de att det var kallaste dagen i maj på 11 år här i dag.. !) och vi som är kvar här.. när det är 30 plus i Hongkong.. men men så är det. Jag har i dag i alla fall köpt mig varma sockor! Fryser som attan om fötterna på natten då de inte har varken element här eller vet vad isolering är i detta land! Men vi trivs ändå!

jeansen på i Höstrusket!

varma sockor på!

Jag frös i dag, när de blåste och regnade.. då var de gött med mössa mot blåsten och mitt onda öra!

Ni har varmare i Sverige nu än vi har!! Så njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0