100 dagar på resande fot !

I dag är det 100 dagar sedan vår resa började och vi åkte från Karlstad! Inte konstigt att man får hemlängtan ibland eller saknar att ha ett hem! Men resan fortsätter och just nu är vi på roadtrip i OZ! Vi har i dag åkt mycket bil och här längst östkusten är det mycket mer grönska än vi sett på våra roadtrippar längst västkusten. Här är det mycket berg och dalar och mycket grönt! Vi stannde till vid en park med ett vattnenfall som E gärna ville se och han var ner och kollade in vattenfallet. Annars mycket bil i dag och här märks det att det är större städer och mera folk för det är 5 filer på motorvägen! Så det går smidigt att köra och ta sig fram. Vi åker nu neråt kusten och har i dag stannat i Byron Bay. Här är det kallare än på solkusten och nu är det både tröjor och en sjal på! Vi checkade in på hotellet, " Lord Byron resort" och här stannar vi en natt. Byron Bay är en liten kuststad men det verkar vara mer liv och rörelse här än på solkusten och mycket mer backpackers och turister. Vi tog en sväng på stan och köpte lite middag och precis när vi kom tillbaka till hotellet kom regnet! Så nu ser vi på tv, lyssnar på regnet som öser ner och bokar hotellnatt för målet i morgon som är staden " Port Macquarie". Vi ska fortsätta neråt östkusten mot vårt mål för fredag, som är stora staden Sydney!

Kommentarer
Postat av: systerryster

Hej!



jag får tacka så mycket för kortet!

inte efter då jag kan läsa här att ni är i australien igen! jag hoppas att ni har det bra!

jag måste bara råda er om en sak, att när åker i bilen, stanna till i de underbara parkerna lägns vägarna och köp med mat o laga vid att bbq´s som finns under vägen, det är äkta roadtripp liv:)

hoppas att ni fr det underbart i min "gamla hemstad" sydney!!!!!

här e de sommar o jag åt min första färska och hemgrodda jorgubbe och sockerärtta idag! helt underbart!

ha de bra kramar karin o dave

2011-05-18 @ 14:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0