Slappdag i solen och snart en dröm som blir verklig!

I dag tog vi en promenad in till staden och la oss i gräset vid poolen. Härligt med slappdagar i solen även om vi haft en hel del slappdagar men nu var det ju ett tag sedan vi fick massa sol och kunde bada så det är bra härligt!
Att läsa en bra bok, sola och bara va är rätt gött alltså och ta ett dopp i poolen, även om det är iskallt. Massa folk som samlas runt den stora poolen, musik spelas, folk badar, solar, skrattar, barn leker, folk grillar och har picknick så det är bra härligt. Sedan efter dagen i solen tog vi en "after sun" öl på en uteservering. ( vi kan ju inte ta en " after work" =) så då blir det en "after sun" öl! E har i dag bokat en heldagsutflykt på en båt i morgon ut till det stora barriärrevet, som ligger här 6 mil utanför Cairns i det öppna havet, för att snorkla och prova på att DYKA! Han är så förväntansfull och det är en liten dröm som blir verklig! Jag själv ska ha en heldag med mig själv, min " braiga" bok, sola, strosa i affärer, fika och njuta av att bara va!

Förresten tal på drömmar! Min dröm är också på väg att bli verklig innan månaden är slut - KINAMUREN! I går bokade vi biljetterna till nästa land, Hongkong och Kina! Så det kommer bara bli varmare och varmare för oss och på tisdag lämnar vi Aussie och flyger en lång, jobbig flygtur till staden som har MEST skyskrapor i hela världen! Hongkong, så det ska bli häftigt! Sen efter några veckor vidare till ännu mer hetta och Peking! DÅ ska jag få gå på Kinesiska muren! 

Trevlig helg på er och jag har hört att ni har sol och sommarvärme hemma nu! Härligt! 



Ser ni röken i bakgrunden från regnskogen? Det brinner tydligen hela tiden där!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0