Poolhäng i Hongkong!

Solen sken när vi vaknade och vi kände bara för en slappdag i dag och det är ju ändå söndag, så vi tog med våra böcker och besökte hotellets pool. Större pool än på förra hotellet, frächt och med några solstolar så det blev en dag vid poolen i dag. Den ligger på våningen över lobbyn så alla 25 våningar på hotellet har fönster mot poolen och runt om hotellet och poolen är det höghus med massa lägenheter precis överallt, så vi hade mer publik än Metallica har på en konsert kändes det som när vi låg och solade där i dag men gött var det! Blåhimmel nästan hela tiden och solen som stekte så det kändes som en badsemester igen, fast mitt i storstaden. Så med mycket vattnen att dricka, bra bok och ständiga dopp i den härliga poolen så går det att njuta en het dag i Hongkong oxå! Det blev en sushi till lunch i dag och i dag är det exakt en vecka kvar här i Hongkong då vi nästa söndag flyger vidare till Peking och Det riktiga Kina som de säger här i Hongkong och då lär de bli ännu mer ris.. SÅ: Jag/VI vill verkligen INTE äta ris eller nudlar när vi kommer hem! Vi längtar efter färskpotatis, Kall "beasås" och GRILLAT!
Tog en promenad i kväll och gick förbi en frisörsalong, så jag gick in och klippte mig och frächa till håret lite, 80 svenska kroner för en klippning så väldigt bra tyckte jag! Gött i värmen och slippa massa hår, fast det tycker inte E tydligen som vägrar klippa sig, han är bra långhårig nu och längre ska de tydligen bli! Nu blir det snart slappa framför en film, solningen tar också ut sin rätt och man blir sliten.

Här låg jag i dag med en bra bok och japp ett tag var vi själva vid poolen..

Poolen och ena sidan med alla höghus!

Andra sidan poolen och hotellet med ännu mer höghus överallt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0