Något "Gott" man saknar och längtar efter...

Ja, förutom vänner och familj så är det några saker man saknar och längtar till och efter när man är ute och reser och varit borta från Sverige snart 5 månader och som jag verkligen börjar längta efter nu!

Sommar betyder sol, klarblåhimmel,värme, bada i havet, svalkande drycker,glass och ledigt för mig MEN det har jag haft nu snart under 5 månader så Nej, sommar för mig är även de här godheterna som jag längtar efter nu och jag "skiter" ärligt talat i vad GI och LCHF el vad de än heter nu, för jag älskar färskpotatis och kall beasås på sommaren, ett glas kallt "by the river" vin och massa "nötchoklad" och mina "dragster" godisar med salt o surt! Och detta hittar i alla fall inte jag i Aussie eller Asien ( ja visst Marabou choklad finns på ikea men inte " Sweitzernöt!) och nej, köttet här smakar inte lika gott som helgrillat gör hemma! Och jag är måttligt trött på VATTEN på flaska och cola light och det ska bli underbart med Soda Stream som ja älskar! och färska svenska jordgubbar i massor! Så ja detta längtar jag efter nu och ett glas kall lättmjölk är aldrig fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0