Energin börjar ta slut eller så sparar vi bara på den..!?!

I dag är en vanlig dag i Hongkong stad! Det är varmt och det är mulet men inget regn, än..Men vi har inte gjort många knop av dagen. Vi tog en promenad på stan, vi gick till ett cafe och vi satt där! Sen gick vi lite till på stan och trängdes bland folk i hettan och sen satte vi oss och åt en salladlunch. Sedan dess har vi varit på rummet, E är helt tokfast i sin bok han läser och hans puls slår dubbla slag tydligen, så spännande är boken! så medan han ligger och läser, tror han läst 200 sidor bara i dag, så sitter jag vid datorn! Surfar, bloggar om ovesentliga saker som ni märkt och läser andras bloggar, NWT, Aftonbladet, blocket, kollar lite jobb.. ja jag surfar och läser bloggar och trots att vi bor mitt i Hongkong och staden är öppen för allt och det finns massa att göra så har vi ingen lust, ork eller energi framförallt. Det är rätt gött och bara kunna va, läsa en bra bok, surfa, blogga och fika på stan. Man vet inte när man kan ha det så här lugnt i livet sen framöver med jobb och skola och alla vardagsmåsten, så varför inte ta vara på det och bara va! njut av dagen, den kommer aldrig igen oavsett om man är hemma i Sverige eller på ett hotell i Hongkong. Och jag säger det igen, det tar på en att resa så energin börjar ta slut.. eller så sparar vi på den.. till nästa vecka och Peking som är det sista stoppet på vår resa men som säkert kommer vara fullt upp med att se den enorma staden, gå på muren, shoppa sig svettig och uppleva Kina på riktigt! Kanske får ja med mig E ut i kväll i alla fall för en kvällspromenad och en middag på stan, boken lär ta slut snart, men gött är det ändå, att bara va och spara lite energi.

Här sitter jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0