En bra bok i solen och en Supernöjd Sambo!

Ja, som ni förstår så var det min kära E som bloggade i förra inlägget! ( Bild på E dykande nere i djupet finns på resdagboken nu)

I morse när E åkt till stan för att ge sig ut för att dyka i det stora Barriärrevet somnade jag om en stund för att sedan fixa med det enda måste vi faktiskt har även om vi är lediga och reser - Tvätta! Sen tog jag en promenad längst strandpromenaden inåt staden. I dag märktes det av att det är helg då ännu mer turister och lokal folk samlas i stan, på gräset runt den stora poolen och har picknick och det är folk överallt. Så jag la mig i gräset med min bok och hade det gott i solen. Jag har även strosat runt på stan, käkat lunch och kollat på folk. Sen när klockan slog 16.30 stod ja i hamnen och såg båten komma in i hamn med E ombord. När han kom av båten såg jag på hela honom att han log! Han kunde inte sluta berätta om sin dag och va häftigt och mäktigt han tyckte det var att dyka. Så som ni även kanske läst i inlägget innan så är han supernöjd över dagen på havet. Vi satte oss på en uteservering och tog en " after sun" och " after dive" öl får det väl bli i dag då! Han började google direkt som sagt efter dykställen i Hongkong så han verkar vara såld på dykningen. Ni som känner mig vet att ja skulle aldrig klara av att dyka, dels skulle ja väl aldrig få på mig all utrustning som krävs, dels min STORA rädsla för Hajar, ja hade bokstavligen DÖTT om ja sett en haj så nära som E gjorde i dag och att vara under vatten med mina tydligen kassa öron låter inte som en bra ide så jag är glad för hans skull, för jag kan tänka mig att det var mäktigt att vara under vatten och se alla fiskar och det måste ju vara som en helt annan värld där under ytan, nere på djupet! Så skönt att han är nöjd och glad över sin dag på havet och I havet!

Vi fick så fina bilder på E`s kusin Elins dotter lilla Ester nyss,  som så söt blivit stora tjejen ju! Tack för korten!

Min dag i bild!

E kommer in med den stora vita båten (i mitten) i hamnen.

En after sun öl och en after dive öl!

Njut i värmen och solen hemma som jag hört att ni har !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0