Det regnar i Hongkong i dag.

I dag har det stort sett regnat hela dagen och i bland öser regnet ner. Vi har mest tillbringat dagen på hotellrummet. I bland är det rätt skönt och bara slappa också, det är ju en vardag även här nu i Hongkong och om man är ute och reser, upplever och ser massa saker hela tiden så är de lugna slappdagarna rätt behövliga i bland och att bara ta de lugnt och när regnet bara öser ner så är det ju ett perfekt tillfälle att bara slappa. I går när vi handlade såg vi ett tvätteri mitt emot hotellet och där var de billigt att lämna in tvätten så det gjorde vi i dag, en maskin med massa tvätt för 28 svenska kronor så det var ju kanon till skillnad mot vad hotellen tar. Annars tog vi en kort promenad mellan regnskurarna och handlade lunch, annars har vi surfat, kollat tv, film och läst! Jag har läst ut min bok " Bara vanligt vatten" med Kajsa Ingemarsson, som var kanon bra! Så nu väntar ja på hennes nya bok som kommer i juli som jag garanterat kommer köpa, jag har läst alla hennes böcker och de är verkligen bra och jag rekomenderar dem alla! Så nu har ja en bok kvar och om några veckor åker vi hem igen så då får jag köpa på mig lite nya böcker inför sommaren hemma, det är en stor fördel med att inte plugga längre, att kunna läsa en vanlig bok och inte behöva kunna den eller redovisa den för någon! Så en slapp dag i Hongkong blev det i dag! Och ja, snart kommer vi hem! Det är blandade känslor då vår resa då snart går mot sitt slut, samtidigt så har vi varit borta så länge så det ska bli härligt att träffa alla igen och umgås med vänner och familj. Det går inte att resa hur länge som helst då det kräver pengar och energi och att komma hem till den Svenska sommaren är ju inga fel och man lär sig verkligen att uppskatta Sverige när man är ute och reser och vad bra man har det. Och vad mycket vi upplevt och sett under denna långa resa! Men dagarna i Hongkong fortsätter ett tag till!

Läst ut en kanon bra bok i dag, annars slappat vid tv:n och datorn..



En sushi lunch och melon fick de bli i dag. Men jag säger en sak : Bjud oss inte RIS när vi kommer hem!! Gud va vi längtar efter grillat, kött av alla de slag, baconrullar, färskpotatis och kall "beasås"!!! MUMS! Och ett glas Svensk lättmjölk ska bli bra gott! =)


Kommentarer
Postat av: Lotta Östergren

Hej! vad spännande din blogg är. lär definitivt läsa på din blogg igen! :p Hoppas du har en trevlig helg :)

2011-06-28 @ 12:38:25
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0