Billig Shopping i Peking och en efterlängtad Jacka!

Fortfarande svårt att fatta att vi är i Peking, men i dag var det dags att utforska den riktiga shoppingen i Peking! Vi började dagen med att gå till ” Yashow Clothing Market” Det tog ca en kvart från vårt hotell och det var ett stort varuhus med en massa våningar med alla kläder man kan tänka sig och Jackor! Det första jag såg var En röd Canada Goose!!!! =), som jag velat ha så länge och jag struntar fullkomligt i om det är ”ute” med Goose jackor för jag vill ha en. Och att denna är en kopia fattar vem så helst med den är röd och det står Canada Goose så det duger för mig! jag vill ha en! Och vi fick pruta ner dem en stund men till slut fick vi en varsin för 250 kr styck! Så jag är nöjd och glad!! Kändes lite skumt att stå och prova den varmaste jackan som finns i 30 graders värme och även att gå runt med dem sen på stan i en stoor påse. Vi kollade in kläderna för att få sig en överblick i vad de kostar och hur mycket man kan pruta, för i detta land och här i Peking är det PRUTA som gäller, annars bara att gå därifrån och då kommer de ofta efter en så man kan få ner priset bra. Sen gick vi tillbaka till hotellet efter en billig kinalunch och tog sedan tunnelbanan till ” Silk Market” Pekings berömda Silkes marknad och där var det flera våningar och enorma ytor med ALLT!! Kläder, skor, jackor, leksaker, solglasögon, klockor, väskor, smink, smycken, krafs och ja ALLT!! Herregud vi trodde ett tag att vi skulle svimma så mycket som det fanns av allt och som E sa efteråt så fick han och även jag till slut, Hål i huvudet av allt tjat!! De tjatar och vill visa vad de säljer och alltså det var inga dårliga avdelningar med klockor, väskor , skor och allt. Jag har nog aldrig sett så mycket skor på en gång eller väskor!! Men alla turister kommer ju dit så många av tjejerna som stod och ville sälja saker och kläder kunde SVENSKA, så det säger ju allt vad mycket svenska turister som är där. Så att göra sig förstådd eller förstå där var inga problem, de fattade svenskan till och med!! Så vi gick in stenhårt för att PRUTA! Hos en del gick det bättre att pruta och andra inte, en del blev sura och en del kom efter oss när vi skakade på huvudet åt deras dyra pris och vi fick till slut det vi ville ha för bra pris. Men det gäller att handla lite varje gång eller lite varje dag så man inte blir helt lurad och det kommer garanterat att bli billigare och där kostade Goose jackorna mindre så det kan nog bli en jacka till framöver. Men vi fick oss tre par jympaskor, ett par nike, ett par Puma och ett par Adidas och de var riktigt nice för 400 kr för tre par skor! Sen köpte jag sjalar, plånböcker, sminkväskor och små krafs för inga pengar så det känns fint. Men E sitter och googlar nu om andra marknader i Peking där det tydligen är ännu billigare så det får det bli en annan dag. Så både Uggs och Converse skor finns och billigt, jag ska bara få ner det ännu billigare innan jag köper det. Det blir en sport att pruta till slut så billigare ska det bli!
Det har varit varmt i dag men ändå är det inte alls så kvavt eller svettigt som Hongkong och det är verkligen över förväntan bra här i Peking och Tunnelbanan är verkligen lätt och kanon smidig att ta sig överallt i staden. Efter en middag i kväll utanför marknaden var vi helt slut efter dagen och herregud vad man kan shoppa i denna stad och det var helt otroligt vilka avdelningar med Allt! Nu blir det verkligen slappa vid tv:n och jag tror vi båda slocknar gott i kväll. Men återigen så står mycket även här i Peking på engelska och allt har än så länge gott kanon bra att förstå och göra sig förstådd i denna stad!

Billiga Canada Goose jackor till oss! =)

Jag är glad, 250 svenska kronor för en Goose jacka är bra tycker jag!

En del av alla solglasögon!

Jag fick mig ett par snygga rosa NIKE gympaskor! För ca 130 svenska kr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0