Ännu mera billig shopping i Peking!

I dag tog vi tunnelbanan till ett område där vi läst att det skulle finnas marknader och shoppingställen där Kineserna själva shoppar. Alltså inga turister och ännu billigare priser. Så dit åkte vi och vilka marknader. ( Det som är lite annorlunda här i Peking är att makanderna är inomhus i stora shopping center men det är för värmen antar jag. I dag är det hett men dåligt med sol och det är mest dimmigt i staden. Marknaderna bjöd på ALLT! Flera, flera våningar med skor, kläder, leksaker, väskor och ja allt man kan tänka sig! Prutat och klart stod det på internet att det var där då det var billigt från början men vi prutade och det gick bra. Vi kom därifrån med 15 par solglasögon och 8 klockor till bra billiga priser! Men klädmodet här i kina och modellerna ( väldigt kort och smått gör att i alla fall jag inte hittar kläder direkt då de garanterat inte passar och de inte ens är snygga. Men vi ska leta vidare efter ännu billigare ställen och priser under våra dagar vi har kvar här i Peking, väskor och smycken kommer det nog bli nästa gång för mig! Jag var även till en annan marknad där de hade mer "äkta märken" alltså inte kinesiska märken och fick mig ett par låga Converse skor, gula som ja ville ha för ca 70 svenska kronor! helt ok då!
Man blir sliten och trött att vara i en enormt stor stad och se allt och shoppa så vi är bra sega nu i kväll, lite mat i magen sen slappa! Vi köpte även en tredje resväska i dag så vi kan shoppa mer.. en rejäl resväska för 200 svenska kr, helt ok det med! =)

Jag ska sätta i gång att snöra mina converse skor på rätt sätt, det är ju en bra början!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0