15 Juni har blivit en otursdag...

Jag orkade inte skriva i går.. I går morse (ons) när vi skulle byta hotell och satt i taxin så krockade vi med taxin... VI BÅDA MÅR BRA!! Men jag blev chockad och skärrad... taxin vi åkte i körde tydligen bara sagt ut.. i en korsning och där kom givetvis en annan taxibil som körde in i sidan på oss, på den taxi bilen vi satt, hastigheten var inte alls hög men ändå.... allt gick så snabbt och ja hörde bara när E sa att: - nu smäller det! Sen sa det pang och jag ryckte till.. Polisen kom tydligen snabbt och E gick ut, tårarna sprutade på mig och ja var chockad, Det var sån tur var inte i en hög hastighet och ja/vi känner inte några fysiska skador.. och det får vi verkligen hoppas vi INTE får eller gör heller då det skulle vara mycket tråkigt och dels hur ska man kunna bevisa det att man skadat sig i en krock i Hongkong men en galen taxigubbe som bara körde rakt ut i korsningen och inga papper el nått skrevs, Polisen hade tyldigen frågat E om vi var ok, men inte mycket mer och sen kom en ny taxi som med snigel fart körde oss vidare till nya hotellet, men det kändes inte bra.. En tråkig upplevelse under denna resa men att ta taxi måste vi ju göra under vår tid här i Hongkong så det är bara att hoppas nästa tur går bra och blir lugn. Men vi mår bra och det kunde varit värre och givetvis kunde det gått väldigt illa men nu hade vi tur!! Men den 15e juni är min otursdag.. för ETT ÅR SEDAN i går den 15e juni, ramlade jag och slog mig så illa i foten så jag fick en kraftig stukning i foten och senorna i foten kom illa i klämm, och jag fick åka ambulans och det gjorde så fruktansvärt ont i foten och fick sedan hoppa på kryckor under sommaren. Så i går var ingen bra dag, En dag jag helst vill glömma..så det blev en lugn dag i går med promenad på stan och room service på hotellrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0