Sista dagen i Peking och resan är slut..

I dag var det dimmigt igen och återigen så har vi nog haft tur att det varit dimmigt under veckan då det blir för hett när solen är framme här. Så på förmiddagen kunde man ta en promenad utan att bli svett direkt. Vi har packat våra väskor i dag och vägt dem så jag hoppas hotellets våg visar samma som den på flygplatsen i morgon, annars blir det dyrt! Men väskorna är packade för sista gången nu under denna resa och det är tre fulla resväskor som kommer med oss hem förhoppningsvis! Vi har mest slappat i dag också och mest laddat mentalt för hemresan känns det som. Det är många blandade känslor och vi vill hem men vi vill ändå inte att resan ska ta slut. Vi har haft några bra dagar här i Peking och hit kommer vi åka igen i framtiden. Vi gillar faktiskt Peking mer än vi trott och i dag åt vi en sista kinalunch för 32 kr för båda! det är bra tycker vi =) och vi känner oss verkligen färdig shoppade och nu ska det även bli skönt att slippa äta yoghurt med flingor på ett hotell med bara minibar. Att göra sin egen mat och frukost ska bli skönt och nu har vi bott på hotell i 28 dagar sedan vi kom till Hongkong/Kina så att få laga och välja sin egen mat på ett annat sätt än restaurang ska bli gött! Jag satt i går och kollade kort och bara på hur många sängar vi sovit i under de här månaderna, 30 stycken! Ska aldrig mer säga att man inte kan köpa en begagnad säng då vi sovit i massa använda sängar överallt. Vi har bott på 21 hotell och motell ( ett hotell bodde vi ju på två gånger men hade olika rum) under resan och vi har haft 8 lägenheter under de här månaderna. 14 flygplan kommer vi att ha åkt med när vi i morgon kväll landar på Arlanda, där vi flög i från för 5 månader sedan! Vi kommer ha varit borta från Karlstad och hemma, 149 dagar och vi har över 2200 kort som vi tagit under denna långa resa! Det är nästan med en tår i våra ögon som vi tog en öl i kväll på den Irländska pub vi hittat här i närheten och skålade med varandra och sa att resan nu är slut. Jag hoppas man orkar sova nått i natt då tankarna är många. Vardagen närmar sig hemma och allt det vanliga, samtidigt har vi inget hem eller lägenhet som är vår och inga jobb som väntar. ( mer än extrajobb på F för mig i juli) Utan vi får ta en sak i taget när vi nu kommer hem. För det första lär vi vara trötta och jet lag ett bra tag innan vi kommer in i Svensk tid och rytm och sen ska vi se vad som händer, om E kommer in på sina kurser och vart, om jag får jobb, och vart vi sedan ska försöka få en lägenhet så fort vi bara kan. Sen blir det att träffa familj och vänner och redan på torsdag förmiddag blir det svennelunch mat hos Anna, Hofskii och barnen och det ska bli så kul att ses! Sen träffa mamma och E`s föräldrar och grilla massa i helgen blir det om vi så ska köpa upp hela ica på vägen till stugan med kött av alla de slag ! =) E drömmer till och med om grillat! Sen hoppas ja får träffa Hanna och lilla Tilda hos min bror snart och mina/våra vänner och allas små bebisar och barn! Nu ska vi försöka sova och sen ta en taxi i morgon och hoppas vi får in alla väskor sen går flyget 11.40 Kinatid och vi flyger sedan Peking-Moskva-Arlanda och där hämtar E`s pappa Stefan oss i morgon kväll sen kommer vi till K-d, hem!! Konstig känsla men samtidigt härligt!
Men sista dagen i Peking går mot sitt slut och vår resa lika så.. vi har verkligen massor av minnen från denna resa med oss och vi har lärt oss saker och verkligen fått uppleva massor!
resan är slut.. ( i morgon..) vi hörs när vi kommer hem till Sverige!!

Hej då Peking!

En lång härlig resa då min dröm till slut blev sann - Att gå på, stå på, sitta på och uppleva Kinesiska muren!