I Australien är saker annorlunda!

Det är fortfarande svårt att förstå att vi är här nu! Att vi är i Australien på andra sidan jordklotet! De hemska stora kråkorna som låter som katter som har ont eller som apor som skriker väcker oss varje morgon, och i går kväll såg vi att månen är tvärtom mot hemma i Sverige. Vågorna här är fantastiskt höga och det gäller att passa upp när de kommer! I dag har vi solat och badat några timmar och ja, jag har redan bränt mig.. att man aldrig lär sig, man blir tydligen så lätt röd här.. solen är så stark. Vi är fortfarande trötta och inte kommit in i Oz tiden men det går framåt. Det är ett härligt lungt ställe och det känns bra här. E har börjat trappa ner på snuset.... och vi kollar lägenheter, har ringt på en i dag och ska snart ringa på en till.. håll tummarna att vi får någon av dem.. Snart kommer Tomas och hämtar oss.. en tur till cottesloe beach sen Freemantle.. Det gäller att försöka se så mycket som helst första veckan så vi får en uppfattning om vart vi vill bo. Men Scarborough verkar lungt och bra och beachen är helt otroligt fin och låååååång..Härligt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Australien

Vi saknar er här , massa snö har det kommit så jag vill vara hos er i värmen , hälsa Tomas så mycket , gott att ha en guide första dagarna :)

Här har inget hänt , Robbin och gubben tar sig en öl , de ska iväg och fira Berg på hans 30 års dag.

Själv ligger jag och Benji i influensan:(

Jag skriver snart igen , kram

2011-02-12 @ 18:08:20
Postat av: Linnea Nylund

Vad trevlig din blogg verkar vara! kommer med all säkerhet att läsa din blogg igen! :p Hoppas du har en rolig helg :)

2011-02-22 @ 14:26:07
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0