Stadspromenad och Svenskt hotell!

I dag tog vi en promenad i staden och kollade in olika sevärda byggnader och en fin gammal enorm kyrka! Jag tycker om att ta kort på alla gamla kyrkor jag ser i alla städer jag besöker och även att går in i dem. Så jag gick in och tände ljus för mina nära som inte längre finns i livet.. vi kollade in gamla byggnader och höga höghus!! och vi gick och gick! Det är rätt soft att strosa runt i staden i shorts och t-shirt och bara va, de är lite svalare i dag,27 grader och lite moln så perfekt dag för stadspromenad. Vi åt en Sushi lunch i dag och jag beställde tonfisk som jag älskar och E beställde Lax, ok när tallriken kom ut var det RÅ tonfiskt I!! inte vanlig tonfisk som det brukar vara i de jag ätit, så E gick och frågade vad det var och japp rå tonfisk hade vi beställt, men på bilden var de inte rå tonfisk utan tonfisk och avocado som jag beställde, så E sa att vi ville ha tonfisk, vanlig tonfisk! Hon sa hela tiden på knackig engelska att det var tonfisk och E försökte säga att vi ville ha annan tonfisk, vadå skulle vi sagt BURK tonfisk eller? Nej, vi vill ha en annan med tonfisk sa E och hon fortsatte att säga att vi beställt tonfisk och inte förrän E sa argt att vi vill inte ha "this facking shit" fattade hon!!! så efter en stund fick jag VANLIG tonfisk enligt mig, inte RÅ! men fick givetvis betala mer så dit går jag aldrig igen, skit va irriterad jag blev! Nästa gång får de bli Sushi i bitar som man SER hur de ser ut!! ( Man kunde nästan tro att de var ja som har slut på snus, så irriterad var jag!!) E försöker och bita i hop utan nikotin.. men till slut i dag innan hans humör blir ännu värre så köpte han...japp, nikotin plåser, så hoppas det funkar, och enligt honom så verkar de funka.. ) Hoppas!
Vi gick förbi det Svenska hotellet i dag om ligger här i city, " Miss Maud- Swedish hotell" och det finns även ett cafe där inom samma kedja. Påskris och Dalahästar stod det överallt i fönstren och jag smet in på cafet och köpte DAIM som de hade där! =)
När vi kom tillbaka till lägenheten kom det lite regn , närmare 2 mm som de sa nu på nyheterna! =) de är inte mycket regn här inte! Måndagar betyder förr oss TV kväll, massa bra serier här som vi följer nu, så vardag även här! E gör spagetti och köttfärssås nu, så det är som hemma även här i OZ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0