Bali är billigt, eller så betalar man dubbelt...men det blev billigt ändå!!

Det regnade i morse och var molningt så efter frukosten tog vi en taxi in till staden, Denpasar, huvudstaden på Bali. Det tog ca 40 minuter med taxi och kostade 30 kr så helt ok då! Vi åkte till ett shoppingcenter för att kolla in priserna där, I kuta lurar de turister så de var säkert billigare i staden men det var var ungefär samma pris beroende på vad man vill köpa. Men kläderna här är ju pytte storlekar så vi köpte inget, blir mera "kopior tröjor" och klänningar i kuta i stället. Det slutade regna och blev klarblå himmel så vi åkte tillbaka till hotellet, Lunch sen slappa och bada i poolen. Det var klarblå himmel ena stunden sedan moln men rätt skönt ändå och kunna ligga och läsa vid poolen, för oavsett om solen är framme eller inte så är det varmt, 30 grader och " klibbigt" varmt hela tiden.Men på rummet är det iskallt med AS:n så det är kanon!
 köpcentret!  massa våningar med kläder och skor av alla de slag!!
I eftermiddag slappade vi på hotellet, jag la mig i den underbart sköna stora sängen och kollade ett avsnitt av nya desperata hemmafruar, bra med internet alltså! E satte sig i lobbyn och tog en Öl och hade de gött!
sen gick vi ut och jag bestämde mig för att klippa mig i kväll efter vi käkat middag, 40 000 tusen IDR, i deras pengar kostar en klippning här i kuta, oki det är ca 30 svenska kronor, så jag tänkte att hur dåligt kan det bli ? Så vi gick in på en salong och frågade om klippning, tjejen sa att hon skulle ringa dit frisören, oki vi väntade 5 miunter och in kommer en kille, PÅ 20 år knappt! Ok, jag satte mig i stolen och han klippte och grejade, började klippa upp och fixa och trixa, jag sa ca 5 cm för att ta det säkra före det osäkra om det skulle bli snett el inte bra så han klippte en bra stund och E satt och kollade in att allt såg ok ut. " finish!"  sa killen och jag kollade spegeln och det såg bra ut!! Skönt att bli av med det slitna i alla fall!! Oki, jag skulle betalde denna billiga klippning, gav tjejen i kassan en 100 000 sedel (IDR)och fick tillbaka 60 000 tusen (IDR) givetvis då det kostade 40 000!!(IDR) Ok jag vänder mig till killen som klippt mig och ska ge honom dricks, för det blev ju bra och han var värd det, så vad gör jag !?? hm jag ger honom Fel sedel och ger honom dricks på 50 000 tusen!!!! ( IDR), - JA JAG VET JAG ÄR DÅLIG PÅ MATTE!! Och de här sedlarna med massa nollor gör de inte enklare med tusen, miljoner osv.., så JA JA, han fick en dricks på mer än vad klippningen kostade!!! E skrattade gott ! Men det blev billigt ändå tycker jag för en klippning för ca 65 svenska kronor tycker jag är helt ok! Och killen som klippt mig blev jätte glad!!! =) haha, E retar mig än... " det är som att beställa en happy meal men att betala för en big mac" säger han.. haha ... den bjuder jag på! =) Bali är billigt ändå!!
 ja ja, jag fick i alla fall en billig klippning ändå och billig öl efteråt på pubben vid hotellet. Nu är klockan snart 23.30 och vi ska kolla film på denna långfredag som går mot sitt slut här på Bali.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0