En djungel av försäkringar!!

Jag har ringt , jag har pratat, jag har frågat och jag har förklarat!! Det är en djungel av försäkringsbolag och reseförsäkringar och priset blir bara högre och högre!! Jag ska skriva mig hos min mamma i feb, på hennes adress men hennes hemförsäkringsbolag va ju bara så otrevliga och dyra!! Ett annat försäkringsbolag med reseförsäkringar då som jag blev tipsad om att ALLA har som reser, visst det var bra och fanns både som "smart" och "backup" men det var dyrt, nästan 5000 kr för det bästa, oki.. nästan som biljetten till Australien liksom... hm.. men ringde mitt nuvarande bolag till slut då jag är student.. där är de trevliga, hjälpsamma och billigare!! Nu har jag nog hittat rätt och bestämt bolag.. fick en bra personförsäkring, olycksfall, liv, sjuk... osv och där kunde jag även teckna hemförsäkring, fast hos min mamma som jag kommer "bo" hos när vi reser, alltså ha mina (våra) saker och vara folkbokfört hos. Sen hade de ett reseskydd, alltså reseförsäkring som täcket det jag behöver och måste ha och de var HÄLFTEN så dyra som de andra, så det får det bli!
E har oxå fixat och fått bra försäkring med utökat reseskydd, genom sina föräldrars hemförsäkring, som är bra för honom, så det gick enkelt för honom, så det var ju bra för " allt ordnar sig " enligt min kära sambo, och ja... det kanske är så...
Ok, nu när det är klart.. ja då återstår packningen... och BOKA biljetten då! Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0